Uyku ve Bağışıklık Sistemi

Uyku ve Bağışıklık Sistemi

Uyku, tüm canlıların ihtiyaç duyduğu doğal dinlenme sürecidir. Günlük işlevlerin gerçekleşebilmesi için uykuya ihtiyaç vardır. Herkesin ihtiyaç duyduğu uyku süresi farklı olsa da çok az ya da çok fazla uyumak sağlıklı bir süreç değildir. Ayrıca uyku bozuklukları, uyku problemleri de insanların zinde kalmasına, sağlıklı olmasına ve doğal süreçlerini gerçekleştirebilmelerine engel olmaktadır. Sağlıklı bir uyku aynı zamanda bağışıklık sistemi için de çok önemlidir.

 

Kaliteli Bir Uyku Sürecinin Olmazsa Olmazları

Herkesin ihtiyaç duyduğu uyku süresi farklı olabilir demiştik. Ancak sağlıklı bir uyku süreci için belli başlı etmenler var. Bunlar nedir? Gelin hep beraber bu etmenleri birlikte inceleyelim.

 

  • Stres: Stres, bedensel rahatsızlıklardan psikolojik rahatsızlıklara kadar birçok şeye etki eder. Stresli bir gün geçiriyorsan, gün sonunda sağlıklı bir uyku geçiremeyebiliriz. Bizi üzen ya da endişeli hissettiren her ne ise sürekli onu düşünebilir ve dolayısıyla bu süreç, gece sağlıklı bir uyku geçirmemize engel olabilir.
  • Sağlıksız Beslenme: Sağlıksız beslenme de uyku düzenimize etki eden bir diğer unsur. Çok yağlı, çok kalorili besinler tüketmek beden sağlığımızı etkilediği için, uyku sürecimizi de olumsuz yönde etkileyecektir. Ayrıca fazla alkol tüketimi de yine uyku problemine neden olmaktadır.
  • Yatak ve Yastık Tipi: Yattığımızın yatağın ve başımızı koyduğumuzun yastığın uyku düzenimize etkisi büyük. Doğal içeriklere sahip, vücut ve ihtiyacımıza uygun yatak ve yastıklarda uyumak bizi rahat ettirecektir. Bu yüzden yatak seçerken, yastık alırken kendimize uygun olan modelleri bulmalı ve onları kullanmalıyız.

 

Bağışıklık Sistemi ve Uyku İlişkisi

Rahat bir gece geçirebilmemiz için ihtiyacımız olan şeyleri saymakla bitiremeyiz. Çünkü herkesin ihtiyaç duyduğu şey farklıdır. Ancak şunu biliyoruz ki uyku düzenimizin kalitesi yaşam kalitemizi belirler. Ayrıca uyku, bağışıklık sistemimizi de etkileyen bir süreçtir. Peki nasıl? Önce bağışıklık sisteminin ne olduğundan bahsedelim. Bağışıklık sistemi; vücudu tüm hastalıklara karşı koruyan çok katmanlı bir sistemdir. Doğal ve sağlıklı beslenmek, spor yapmak, alkol ve sigaradan uzak durmak, kendimizi zararlı her şeyden korumak bağışıklık sistemimizi güçlendirir. Bağışıklık sistemini güçlü tutmak için düzenli uyku da son derece önemlidir. Düzenli ve her şeyden önemlisi kaliteli bir uyku süreci, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek bizi zinde hissettirir ve hastalıklardan korur.

 

Uykunun hayatımızdaki yeri ve önemi büyük. Bu yüzden yediğimiz yemeğe, içtiğimiz her şeye, fiziksel aktiviteye dikkat ettiğimiz kadar kullandığımız yatak ve yastığa da dikkat etmemizde fayda var.